• Budeme si vyprávět o práci na zahradě a na poli a dozvíme se, kterou práci zastane člověk a u které člověku pomáhají velké stroje. Některé nářadí, nástroje a stroje si ukážeme.
  • Ve skupině budeme procvičovat hmatové vnímání a naši koncentraci (z uzavřené krabice vybereme zeleninu, určíme ji a zařadíme ke stejnému obrázku) Zasoutěžíme si v družstvech „ Vyorané“ brambory naložíme a dovezeme nákladním autem do obchodu.
  • Dokreslíme nedokončené obrázky podzimních listů, spojíme stejné symboly s podzimní tématikou Vyrobíme si tiskátka z brambor a zkusíme, zda pěkně tisknou.
  • Zazpíváme si písničku:„ Šel zahradník do zahrady.“ „ Šla Nanynka do zelí“ Naučíme se nové básničky a říkanky (Koulela se ze dvora…, Hruška na zem padala a další)
  • Zacvičíme si na básničku: „ Létá listí mezi domy“
  • Budeme si vyprávět nad podzimními obrázky (určovat hlavní znaky podzimu) Určovat jaké práce a činnosti jsou pro toto období typické (sklízíme ovoce, zeleninu, hrabeme listí, připravujeme zahrádku na zimu, co dělají zvířátka, jak ony se připravují na chladnou část roku atd).
  • Zamyslíme se, proč nosíme teplejší oblečení
  • Uskutečníme projektový den „Den stromů“ 28. října – vysvětlíme si proč se tento den slaví Den stromů
  • Zahrajeme si hru: „ Poznej, co je v košíku“
  • Namalujeme si barevné, podzimní lístečky a vytvoříme si z nich krásnou koláž do třídy
  • Budeme trénovat jazýček, zlepšovat motoriku mluvidel a rytmizovat. Počítat slabiky a poznávat první písmeno ve slově
  • Aby nám to lépe všechno šlo, tak si ovoce a zeleninu ukážeme, prohlédneme, ochutnáme, řekneme si co dobrého nám z něj maminka, babička nebo paní kuchařka uvaří. Budeme chodit ven, pozorovat změny v přírodě a nakoukneme do zahrádek, ať vidíme, jak se zahrádka musí připravit na zimu. Ale hlavně si budeme hrát, smát se, tancovat, cvičit a mít se rádi a těšit se na sebe