Budeme si vyprávět o práci na zahradě a na poli a dozvíme se, kterou práci zastane člověk a u které člověku pomáhají velké stroje. Některé nářadí, nástroje a stroje si ukážeme.
Ve skupině budeme procvičovat hmatové vnímání a naši koncentraci (z uzavřené krabice vybereme zeleninu, určíme ji a zařadíme ke stejnému obrázku) Zasoutěžíme si v družstvech „ Vyorané“ brambory naložíme a dovezeme nákladním autem do obchodu.
Dokreslíme nedokončené obrázky podzimních listů, spojíme stejné symboly s podzimní tématikou Vyrobíme si tiskátka z brambor a zkusíme, zda pěkně tisknou.
Zazpíváme si písničku:„ Šel zahradník do zahrady.“ „ Šla Nanynka do zelí“ Naučíme se nové básničky a říkanky (Koulela se ze dvora…, Hruška na zem padala a další)
Zacvičíme si na básničku: „ Létá listí mezi domy“
Budeme si vyprávět nad podzimními obrázky (určovat hlavní znaky podzimu) Určovat jaké práce a činnosti jsou pro toto období typické (sklízíme ovoce, zeleninu, hrabeme listí, připravujeme zahrádku na zimu, co dělají zvířátka, jak ony se připravují na chladnou část roku atd).
Zamyslíme se, proč nosíme teplejší oblečení
Uskutečníme projektový den „Den stromů“ 28. října – vysvětlíme si proč se tento den slaví Den stromů
Zahrajeme si hru: „ Poznej, co je v košíku“
Namalujeme si barevné, podzimní lístečky a vytvoříme si z nich krásnou koláž do třídy
Budeme trénovat jazýček, zlepšovat motoriku mluvidel a rytmizovat. Počítat slabiky a poznávat první písmeno ve slově
Aby nám to lépe všechno šlo, tak si ovoce a zeleninu ukážeme, prohlédneme, ochutnáme, řekneme si co dobrého nám z něj maminka, babička nebo paní kuchařka uvaří. Budeme chodit ven, pozorovat změny v přírodě a nakoukneme do zahrádek, ať vidíme, jak se zahrádka musí připravit na zimu. Ale hlavně si budeme hrát, smát se, tancovat, cvičit a mít se rádi a těšit se na sebe