Integrovaný blok – DEN CO DEN, TO NOVÉ KOUZLO

    Klíčová témata: Nový rok, Tři králové, zima, zimní sporty, život za polárním kruhem, ptáci v zimě

    Skřítek Naschválníček bude hledat Paní Zimu ve velkém zasněženém lese, kde se ukrývá mezi stromy a sněhovými závějemi. Může se ale nacházet také v kouzelném paláci vyrobeném ze sněhu a ledu, kde má Paní Zima své království. Naschválníček se bude snažit vnést trochu zábavy a překvapení do zimního počasí, a tak se může ocitnout při pátrání po Paní Zimě v různých zimních lokacích, jako jsou zamrzlé řeky, zasněžené hory nebo země za polárním kruhem. Kde přesně ji nakonec najde?

    V zimním období bude skřítek Naschválníček využívat sněhu a zimních radovánek k tomu, aby se bavil. Může stavět sněhuláky nebo se účastnit sněhových bitev s ostatními skřítky nebo dětmi, může vyzkoušet sáňkování nebo lyžování a zaručeně by při tom vymýšlel nějaké legrační kousky, mohl by se skrývat a vykonávat malé legrácky, třeba schovávat sněhové koule za rohem, aby někoho překvapil, mohl by také pomáhat vytvářet krásné zimní dekorace, například ozdobné sněhové vločky nebo ledové sochy… Skřítek Naschválníček určitě dokáže využít zimní atmosféru k tomu, aby vykouzlil úsměv na tvářích dětí. A to i kdyby nenapadl sníh… Skřítek Naschválníček totiž přidává totiž do zimních radovánek špetku magie a nečekaných událostí, čímž zaručuje skvělou zábavu pro všechny. Například může vybírat trasy na běžkách, organizovat závody v lyžování nebo dokonce přihodit nějaké překvapení na kluzišti!

    Se skřítkem Naschválníčkem zjistíme, že život za polárním kruhem může být nejen překvapující a magický, ale především plný nových přátel a radosti. Naschválníček nám ukáže, jak se lidé a příroda dokážou přizpůsobit dlouhé a chladné zimě s krátkými dny, kdy slunce na několik týdnů zcela nezapadá…

    LOGOPEDICKÁ PREVENCE:

    • Logochvilky (Infra), Logopedické hrátky, Hry pro rozvoj řeči (Simard).
    • Hádanky, hádání předmětu, zvířete podle charakteristické vlastnosti.
    • Doplňování slov ve správném tvaru do příběhu prokládaného obrázky (čteme text a dítě místo obrázku doplní slovo).
    • Vyprávění podle obrázků.
    • Hry se slovy na chápání a tvoření antonym (řekni opak: světlo – tma, stát – utíkat).

    MATEMATICKÁ PREGRAMOTNOST:

    • Řazení tří prvků podle velikosti – pojmy nejmenší, největší.
    • Užívání pojmů v řeči, pojmenovávání činností. Následují úkoly pro dítě např. vybarvi některé trojúhelníky, neber si žádný žlutý korálek, vezmi si stejně bonbónů jako já, kterých rybiček je méně?
    • Práce s pracovními listy.

    ČTENÁŘSKÁ PREGRAMOTNOST:

    • Zrakové vnímání – pracovní listy s přiřazováním dvojic obrázků objektu a jeho stínu, popř. obrysu. Skládání puzzlí, skládanky z obrázků, pohlednic.
    • Sluchové vnímání – naslouchání a rozlišování zvuků z okolí. Hledání slov s daným počtem slabik. Hra: Tleskni, uslyšíš-li dané slovo. Vyhledávání obrázků se slovy, které dítě slyšelo.
    • Motorika, grafomotorika, kresba – zařazovat pravidelná, systematická grafomotorická cvičení. Házení na cíl – míčky do krabice, knoflíky do misky, kroužky na tyč apod.
    • Časoprostorová orientace – rozhovor nad obrázky – co je nahoře, dole, vpravo, uprostřed… Procvičování pojmů první, poslední, uprostřed, vlevo, vpravo. Řazení obrázků podle časové posloupnosti. Pomoc dítěte při úklidových (domácích) pracích, podporovat dítě k uvědomění dalšího kroku. Vyprávění prožitých událostí.

    POHYBOVÁ GRAMOTNOST

    • Osvojování základních pohybových dovedností v rámci projektu „Hrajte s námi minitenis“.
    • Metodicky vedené aktivity se švihadly.

    PREVENTIVNÍ PROGRAM

    • Řešení problémových situací na pedagogické radě. Hledání funkčních strategií.
    • Seznámit děti se základními pojmy virtuálních drog – TV, PC, Reality show, TikTok, Youtube.

    SPOLUPRÁCE S RODIČI

    • Projektové dny – Bílý den – děti přijdou do MŠ v bílém oblečení.
    • Přinést krmení pro ptáčky do MŠ a jejich nasypání do krmítka. Přinesení kostek cukru.