
KLÍČOVÁ TÉMATA: rodina, členové rodiny, můj domov
Ostrov domácího štěstí nám napomůže se seznámením s pojmem rodina (úplná, neúplná, funkční, dysfunkční), vědět, kdo do rodiny patří, poznat různé generace obou pohlaví (bratr- sestra, matka- otec, babička- dědeček, prababička- praděda). Osvojíme si základy vzniku člověka a jeho vývoje. Nesmíme opomenout, že maminka i tatínek slaví svátek a děti pro ně mohou něco vyrobit nebo je něčím potěšit. Co je to láska a jaký je její symbol, vysvětlíme si, proč tomu tak je. Přiblížíme si, že štěstí má mnoho podob a pro každého může být štěstím něco jiného. Učíme se rozpoznat rozdíl mezi městem a vesnicí. Poznávání krás po okolí MŠ – vytváření vztahu k rodnému místu.
- Logopedická prevence
Hrátky se slovy (logopedie obrázky).
Dechové cvičení, gymnastika mluvidel (pusa mamince), artikulační cvičení.
Vyprávění pohádek dle výběru dětí.
Logopedická píseň: Běží domek (kniha- Logopedické písničky).
Sdělit své jméno, příjmení, adresu, jména rodičů, sourozenců.
Grafomotorická cvičení: horní oblouk s vratným tahem.
- Matematická pregramotnost
Při pobytu venku počítání domů, rozlišení panelového X rodinného domu- Který je vyšší? Který nižší?, Kde žije více X méně lidí?
Počítání členů v nukleární rodině X v širší rodině, práce s věkem- kdo je starší, mladší, nejstarší, nejmladší v rodině?, odhad věku paní učitelky, přiřazování dvojic (máma- táta, babička- dědeček, teta- strýc, bratranec- sestřenice), rozlišování pravdivých a nepravdivých tvrzení.
- Čtenářská pregramotnost
Vyprávění o své rodině dle přinesené fotografie ostatním dětem, práce s pohádkou „O perníkové chaloupce„ – vyprávění příběhu dle obrázků, kladení otázek k pohádce.
- Spolupráce s rodiči
Přinést si fotografii rodiny.
Společná akce na zahradě MŠ ke Dni otců (dle epidemiologické situace).